Аналіз роботи
методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу
за 2016 - 2017 н.р.

Сучасному суспільству потрібна творча й активна особистість, здатна проектувати власне майбутнє життя, самостійно мислити, генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення.

Нажаль, психологи констатують, що випускники шкіл, які приходять на виробництво, часом нездатні самостійно розв'язувати проблеми, мислять стандартно, їм бракує творчої уяви, ініціативи, винахідливості. Розв'язання зазначеної проблеми вимагає якісно нового підходу до виховання та навчання молоді, орієнтація навчально-виховного процесу на розвиток творчих здібностей особистості.

Керуючись Указом Президента України «Про програму роботи з обдарованою молоддю» протягом 2016−2017 н.р. учителі природничо-математичного циклу продовжували працювати над проблемою «Формування інноваційного освітнього середовища через підвищення професійної компетентності та педагогічної майстерності вчителів». Вчителі-предметники усвідомлюють, що в період формування системи освіти потрібно взяти на озброєння все передове, прогресивне, що є в світовій освітянській галузі і одночасно зберегти власні надбання. На засіданні методичного об'єднання розглядались: логічно-математична складова тесту загальної навчальної компетентності, креативні методи навчання та творчі підходи до оцінювання знань учнів; використанням комп'ютерних технологів в практичній діяльності; шляхи корекції та контролю при виставленні тематичних оцінок, що передують тематичний бал. Вивчалися методи роботи та викладання матеріалу вчителями по темах із предметів природничо-математичного циклу.

За рік роботи:

· було проведено всі засідання МО згідно з планом роботи МО, на
яких обговорювалися всі планові питання плану роботи, робились відповідні висновки, розглядалися важливі питання стосовно навчально-виховного процесу;
· ознайомлено членів МО зі змінами, доповненнями щодо викладання предметів природничо-математичного циклу у старших класах за новими Державними стандартами. Узгоджено відповідну навчальну, методичну та дидактичну літературу;
· надавалася методична допомога вчителям МО щодо планування програмного матеріалу, методики оцінювання навчальних досягнень учнів та методики викладання окремих тем, підбору дидактичних матеріалів для проведення контрольних робіт;
· підвищувалася фахова майстерність вчителів МО під час засідань МО через обмін досвідом роботи, відвідування відкритих уроків;
· вивчалися питання вдосконалення форм проведення сучасного уроку, застосування нових освітніх технологій навчання (інтерактивних методів навчання, розвивальної системи навчання, технології розвитку креативного мислення як шляху до формування ключових компетентностей учнів);
· було проведено олімпіади з предметів природничо-математичного циклу (І тур) та взято участь у підготовці та проведенні ІІ туру;
· ознайомлено колег з особливостями підготовки до ЗНО учителів та учнів;
· проводилась позакласна робота, зокрема участь учнів у різноманітних конкурсах, що сприяло підвищенню інтересів до вивчення предметів природничо-математичного циклу;
· була проведена функціональна та психологічна підготовка учнів та їх батьків до участі школярів у зовнішньому незалежному оцінюванні, проведено пробне ЗНО для учнів 11 класів в межах навчального закладу;
· всі вчителі МО працювали над певною методичною темою на протязі навчального року і зі своїми творчими досягненнями знайомили колег на засіданнях МО, відкритих уроках та виховних заходах;

Відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 №950, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14.12.2010 за №1255/18550, зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 № 1473, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.01.2012 за № 14/20327, з метою активізації творчої професійної діяльності, стимулювання безперервної фахової освіти, якісної роботи педагогічних працівників, посилення їх відповідальності за результати навчання і виховання дітей та учнівської молоді, забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної праці щорічно проводиться атестація педагогічних працівників навчального закладу за встановленим графіком.

Учителі, які атестуються, на уроках ефективно використовують сучасні форми й методи навчання, які суттєво активізують розумову та піз­навальну діяльність учнів, сприяють підвищенню їхнього інтересу до вивчення предмета. Цікаво з використанням інтерак­тивних методик (уроки-семінари, інтегровані уроки, конференції, уроки-диспути, заочні подорожі, літературні вікторини, конкурси читців, знавців-ерудитів, написання нарисів, творів-есе тощо) проводяться уроки. Особливу увагу вчителі акцентують на роботі з обдарованими учнями й тими, хто цікавиться предметом, розвивають їхні творчі здібності, мобілізують енергію та зусилля учнів на творчий пошук. Диференціація навчальних завдань, їх розробка з урахуванням індивідуальних особливостей учнів, рівня їхньої підготовки й розвитку інтересу є характерними особливостями підготовки до уроків учителів.

Важливою формою підвищення наукового, фахового та методичного рівня вчителів є самоосвіта: вивчення нової літератури з педагогіки, психології, методики викладання навчальних дисциплін. Одним з видів самостійної діяльності є робота над методичною темою. На засіданнях ШМО вчителів природничо-математичного циклу розглядаються питання відповідно до плану, а саме: готуються виступи, проводяться і обговорюються відкриті уроки, аналізуються результати навчальних досягнень учнів у І та ІІ семестрах, результативність участі учнів школи в районних олімпіадах, творчих конкурсах, предметних тижнях, актуальні питання навчально-виховного процесу.

На жаль, протягом цього навчального року незначна кількість призових місць у районних олімпіадах, у Всеукраїнських конкурсах, що свідчить про те, що потрібно внести зміни щодо поліпшення роботи з обдарованими учнями. З метою вдосконалення науково-дослідницької діяльності учнів, розвитку підтримки талановитих дітей методичними об’єднаннями спланувати роботу з обдарованими учнями. Учителям - предметникам систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти, ретельно готуватися до уроків, використовуючи новітні навчальні технології та ІКТ.

Вчителі готували доповіді, опрацювали відповідну літературу, проводили відкриті уроки, обговорювали їх, обмінювались досвідом роботи.

На уроках всі вчителі нашого циклу не тільки подавали новий матеріал, а й заслуховували додаткові матеріали по темах, які готували учні самостійно за допомогою додаткової літератури та Інтернету. Вчителі природничо-математичного циклу, проводячи заняття факультативів розвивали творчі здібності учнів, збуджували інтерес до предметів та прагнення більше знати.

У новому 2017-2018 н.р. вчителі природничо-математичного циклу будуть працювати над вирішенням таких проблем:

- застосування комп'ютерних технологій в навчальному процесі;
- підвищення ефективності уроку;
- застосування інноваційних технологій;
- удосконалення форм і методів роботи вчителів;
- над розв'язуванням проблем творчої, конкурентно-спроможної особистості учнів шляхом впровадження інноваційних навчально-виховних технологій

Участь у конкурсах І семестр 2017-2018 н.р.

Ісип О.Б.

Всеукраїнські предметні олімпіади «Олімпус. Осіння сесія - 2017» для учнів 9, 11 класів (хімія, біологія)

Міжнародна природознавча гра «Геліантус».

Всеукраїнський інтерактивний природничий конкурс «Осінній колосок - 2017»

Всеукраїнський гуманітарний конкурс «Космічні фантазії» (Ісип А., 5 кл.)

Цимаєнко Т.Д.

Конкурс новорічної іграшки «Моя новорічна мрія» (Синєок В., 8 кл., Пащенко О., 7 кл.)

Конкурс малюнків «Будиночок моєї мрії» (Носовська А., 5 кл.)

Клименко М.О.

Міні футбол - ІІ м. в громаді, 4-5 - в районі.

Настільний теніс - І м. в громаді, 1 - в районі.

Шахи - І м. в громаді, 4-5 - в районі.

Кубок Ковтуна - ІІІ м. в районі.

Антоненко В. М.

Науково-дослідницька робота по лінії МАН - «Дослідження творчості місцевого художника І.М. Гончаренка» Соломонова К., 9 кл.

Конкурс новорічної іграшки «Моя новорічна мрія» (Тєрєхов С., 5 кл)

Конкурс малюнків «Будиночок моєї мрії» (Тєрєхов С., 5 кл)

Всеукраїнський гуманітарний конкурс «Космічні фантазії» (Ісип А., 5 кл., Пантилимонова Л., 7 кл.)

Список

переможців ІІ (районного) етапу Всеукраїнських олімпіад

№ п/п

Прізвище, ім’я учня

Школа

Клас

Місце

в ІІ етапі

Вчитель

Трудове навчання

1

Троян Дмитро

Миколаївська ЗОШ І-ІІІст.

9

ІІІ

Антоненко В.М.

2

Заєць Галина

Миколаївська ЗОШ І-ІІІст.

11

ІІ

Цимаєнко Т.Д.

Учасники ІІ (районного) етапу Всеукраїнських предметних олімпіад:


Кальмов Ігор - математика, Тахтаджиєва Л.С.,

Соломонова Карина - хімія, Ісип О.Б.,

Заєць Галина - біологія, Ісип О.Б.

Кiлькiсть переглядiв: 289

Коментарi